Початкова сторінка

МИСЛЕНЕ ДРЕВО

Ми робимо Україну – українською!

?

Зсувонебезпечна ситуація на Лисій горі в Києві

Парнікоза І.Ю.

Наразі ще однією загрозою для Лисої гори є ерозійні процеси, що розвиваються на її західних схилах. На ділянці безпосередньо під Лисою верхівкою та південному узвишші, що нависають над залізничною колією нахил схилу досягнув 60-70 градусів, що призвело до зсувонебезпечної ситуації. Серйозний зсув відбувся влітку 2013 року, коли пласти схилу з’їхали один по одному та блокували рух по залізничній гілці.

Попередньо залізничники зверталися до адміністрації НІАМ «Київська фортеця» з пропозицією укріплення схилу, проте при цьому в комплекті мова йшла про одночасне зриття кута гори для прокладання додаткової колії. Зважаючи на ці негативні для урочища плани домовленості про будівництво підпірної стіни досягнуто не було. До ідеї будівництва підпірної стінки але вже без додаткової гілки залізниці Укрзалізниця та НІАМ «Київська Фортеця» повернулися в травні 2016 р. Під час виїзної наради досягнуто домовленості про пошук інженерного рішення, що при найменшій шкоді для екосистем та фортифікаційних споруд Лисої гори дозволить припинити зсуви.

Ділянку зсувонебезпечної ситуації було обстежено представником КП СУППР В. Кульчицьким. Він наголосив, що зведення підпірних конструкцій слід проводите тільки після вивчення схеми розвантаження поверхневих та ґрунтових вод в районі західних схилів гори. Адже їх перекриття може призвести до блокування стоку вод. Необхідно розглянути також питання засипання частини виритих на верхівці гори шанців, які накопичують воду та розглянути питання посадки не інвазивних рослин, закріплювачів зсувів. Прийнято рішення також видалити окремі нахилені дерева, що провокують зсуви. Наразі ведеться пошук можливостей для реалізації висловлених побажань на основі розробленого раніше проекту укріплення Лисогірських схилів.