Початкова сторінка

МИСЛЕНЕ ДРЕВО

Ми робимо Україну – українською!

?

Судовий процес в Одесі

РАТАУ

На лаві підсудних колишні капітани суховантажного судна «Петр Васев» і пасажирського пароплава «Адмирал Нахимов»

Обвинувачення в злочинній халатності, грубому порушенні правил судноводіння при виконанні своїх службових обов’язків, що призвело до аварії з великими людськими жертвами, пред’явлено сьогодні В.І.Ткаченку і В.Г.Маркову – колишнім капітанам радянських суден – суховантажного судна «Петр Васев» і пасажирського пароплава «Адмирал Нахимов». В Одесі, де базується Чорноморське морське пароплавство, якому належать ці судна, почалося виїзне засідання судової колегії у кримінальних справах Верховного Суду СРСР.

Трагедія на морі сталась, як повідомлялося, 31 серпня 1986 року поблизу Новоросійська. Суховантажне судно «Петр Васев», що йшло в порт, не пропустило пасажирський пароплав «Адмирал Нахимов», що вийшов з порту, на борту якого було 897 пасажирів і 346 членів екіпажу. Воно зробило в пароплаві велику пробоїну нижче ватерлінії, внаслідок чого о 23 годині 20 хвилин, через вісім хвилин після зіткнення, лайнер затонув на глибині 47 метрів, за три з лишком кілометри від берега.

Завдяки мужнім і рішучим діям моряків, берегових служб, залученню великої кількості рятувальних суден, вертольотів багатьох пасажирів і членів екіпажу затонулого пароплава вдалося врятувати. І все-таки 423 чоловіка загинули.

Для розслідування причин катастрофи і подання допомоги потерпілим було створено урядову комісію.

Одночасно почала працювати і слідча група, її очолив старший слідчий в особливо важливих справах при прокуратурі РРФСР Б.І.Уваров. Кілька місяців тривала скрупульозна робота.

Результати слідства лягли в основу державного обвинувачення, яке і було пред’явлено колишнім капітанам суховантажного судна «Петр Васев» і пасажирського пароплава «Адмирал Нахимов».

Справа розглядається на відкритому засіданні під головуванням А.М.Філатова – голови судової колегії у кримінальних справах Верховного Суду СРСР. Народні засідателі – бригадир об’єднання «Молдавтошляхмаш» з Кишинева Н.С.Бордеану і старший майстер Московського заводу АТЕ-1 Мінавтопрому В.С.Смирнов. Державне обвинувачення підтримує старший помічник генерального прокурора СРСР Л.П.Баранов. Захист підсудних ведуть досвідчені адвокати з Москви Є.А.Рєзникова і І.М.Кисенішський. Для участі в процесі прибули експерти, спеціалісти, численні свідки, а також потерпілі.

В.І.Ткаченко і В.Г.Марков обвинувачуються в тому, що вони, будучи капітанами – керівниками екіпажів і довіреними особами держави, відповідальними за безпеку плавання суден, за людей, які перебувають на них, і за схоронність вантажів, допустили численні порушення правил безпеки руху морського транспорту. Вони ігнорували, зокрема, міжнародні правила запобігання зіткненню суден у морі, статут служби й інструкції щодо організації штурманської служби на суднах Міністерства морського флоту.

Капітан Ткаченко, одержавши попередження служби управління рухом суден Новоросійського морського торгового порту про те, що курс теплохода «Петр Васев» перетинає «Адмирал Нахимов», узяв зобов’язання пропустити пасажирський пароплав, але не виконав його. Таку ж інформацію одержав і Марков, але також не вжив заходів, що запобігли б зіткненню, а у відповідальний момент залишив мостик, передоручивши управління судном своєму вахтовому помічникові.

Державне обвинувачення кваліфікує цю сукупність найгрубіших порушень правил безпеки мореплавства як злочинну самовпевненість і недбалість капітанів. Вони обвинувачуються за статтею 85 частина перша Кримінального кодексу РРФСР, на території якої сталась аварія.

Радянська Україна, 1987 р., 13.03, № 60 (19863).